Çalışma Vizesi Nası...
 
Notifications
Clear all

Çalışma Vizesi Nasıl Alınır?

1 Posts
1 Users
0 Reactions
464 Views
(@turistcocuk)
Posts: 535
Member
Topic starter
 

Şayet yurtdışında çalışmayı istiyorsanız mutlaka çalışma vizesi almak durumundasınız. Bu noktada çalışma vizesi nasıl alınır? Sorusunun da yanıtını biliyor olmalısınız! İşte Çalışma vizesi nedir? Dahası Çalışma vizesi başvurusu nasıl yapılır? Sorularına dair merak edilen bütün ayrıntıların tamamı!

Çalışma izni, bir ülkede çalışılacak yerin istediği evrakları tamamlayarak o ülkede çalışmak için şart olan bir belgedir. Hiçbir ülkede çalışma vizesi yani çalışma izni olmadan işçi çalıştırmak mümkün değildir. Yurt içinden ya da yurt dışından alınan çalışma vizesi için farklı prosedürler gerekmektedir. Çalışma izni almak isteyen kişiler o ülkede bulunan, çalışılacak ülkenin konsolosluğuna ya da büyükelçiliğine başvuru yapması gerekmektedir.

Ülkelerde çalışma vizesi olmadan çalıştırılan işçiler ve kurumlar için ağır yaptırımlar uygulanmaktadır. Her ülkede çalışanları kontrol etmek için belli bir sistem vardır. Gerekli olan tüm işçi sorgulamaları bu sistem üzerinden gerçekleştirilir. Güvenlik açısından da vizesi olmayan bir işçiyi çalıştırmak oldukça tehlikelidir. Bir suç işlenmesi durumunda kanıtlanamaz bir durumla karşılaşabilir. Bu sebeple her nerede olursa olsun çalışma vizesi almak, bu şekilde çalışmak ve çalıştırmak en doğru yoldur.

Çalışma vizesi konsolosluklara yapılacak başvuru ile alınabilir. Bu başvuru için kişilerin pasaportu, çalışacağı yere dair çalışabilir belgesi, dilekçe, fotoğraf ve varsa iş sözleşmesi ile yapılmaktadır. Çalışacak kişi gerekli yerlere başvuru yaptıktan sonra işveren online sistem üzerinden tüm kayıtları yapar. Bu kayıtlar doğrultusunda incelemeler yapılır ve yetkili kurumlardan alınacak izinler sonucunda çalışma vizesi alınır. Çalışma vizesi almak için öncelikli olarak o ülkede iş bulmak gerekmektedir. Çalışma izni ve oturum izni birbirine karıştırılmamalıdır.

Çalışma İzni Nedir?

Türkiye’de yabancı uyruklu kişilerin çalışması için alması gereken belgeye çalışma izni denmektedir. Bu izinler Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından kontrol edilmekte ve yönetilmektedir. Yabancı uyruklu kişiler çalışma izni sayesinde Türkiye’de yasal olarak çalışma hakkı kazanmaktadır. Çalışma izni almak oldukça detaylı ve takip edilmesi gereken bir süreçtir. Eksik bir belgenin olması durumunda izinler red yemektedir. Hem yabancı uyruklu çalışanın hem de işyerinin temin etmesi gereken evraklar vardır. Bu evraklar;

İşveren İçin,

  • Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi,
  • Son yıl olmak üzere vergi dairesi ya da mali müşavir onaylı olarak kar ve zarar tablosu,
  • Güncel faaliyet belgesi,
  • Şirketin SGK e-bildirgesi
  • 26 haneli SGK işyeri tescil numarası,
  • Yabancı kişi ve işveren arasında imzalanan iş sözleşmesi,
  • Başvuru formu

Yabancı Uyruklu Kişiler İçin;

  • Pasaportun resimli sayfası,
  • Türkiye’ye en son giriş yapılan tarihi gösteren damgalı sayfa,
  • Arkası beyaz biometrik fotoğraf,
  • Lisans veya önlisans diplomasının noter onaylı tercümesi,
  • Referans numarası,
  • İkametgah izni,

Her iki taraf içinde bu evrakların toplanarak, başvurusu yapılması gerekmektedir. Eksik belge durumunda izinler çıkmayacak ve çalışma izni red kararı alacaktır. Burada evrakların eksiksiz ve doğru olması gerekmektedir. Bundan dolayıdır ki şayet çalışma vizesi alacaksanız, mutlaka profesyonel bir danışmanlık firmasından destek almanız da önerilmektedir.

Türkiye’de Çalışma Vizesi İçin Başvuru Şartları

Her ülke için çalışma vizesi almak için şartlar değişmektedir. Mesleğe, sektöre veya yetkinliklere göre belli belgelerin toplanması gerekmektedir. Bu sebeple yurtdışında çalışma vizesi almak için kişilerin işyerleri ile iletişim halinde olup gerekli belgeleri konsolosluklara iletilmesi gerekmektedir. Bakanlıklar bu belgeleri inceleyerek gerekli red ya da onay kararını vermektedir.

Türkiye’de çalışmak için yurt içinden veya yurt dışından başvuru yapılabilmektedir. Türkiye’de yaşamayan kişiler bulundukları ülkenin konsolosluğundan başvuru yapabilir. Türkiye’de oturma iznine sahip olan kişiler direkt olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na müracaat edebilir. Eğer gönderilen tüm belgeler doğru ve eksiksiz bir şekilde ise çalışma vizesi 30 gün içinde onaylanacaktır. Onay işlemi gerçekleştikten sonra işveren ile iletişime geçilir.

Almanya Çalışma Vizesi Nasıl Alınır?

Almanya en çok iş vizesi için başvurulan ülkedir. Almanya’da çalışmak için öncelikle Almanya çalışma vizesine sahip olmak gerekmektedir. Bunun için bir şirketten iş teklifi almak ya da kendi imkanlarınız ile iş bulmanız ve bu iş yeri anlaşmış olmanız gerekir. Almanya’da çalışma vizesi almak için ülkenin dilini iyi bir şekilde bilmeniz gerekmektedir. Geçerli bir mesleğe sahipseniz gerekli evrakları toplayarak işvereniniz ile gerekli yerlere başvuru yapabilirsiniz. Almanya’da üniversite okunması durumunda iş bulmak için belirli bir süre iş arama izni kazanırsınız.

Almanya çalışma vizesi almak için gerekli evraklar aşağıdaki gibidir;

  • Başvuru formu,
  • Pasaport,
  • 2 adet vesikalık fotoğraf,
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi,
  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği,
  • İkametgah bilgisi,
  • Sağlık sigortası,
  • Özgeçmiş, diploma, karne, iş sözleşmesi,
  • Çalışma biçimi,
  • Aylık kazanılacak ücret bilgisi,
  • Ticari sicil kaydı,

Gibi belgelerin tamamlanarak gerekli kurumlara teslim edilmesi gerekmektedir. İşyerine göre istenen belgeler değişiklik gösterebilir.  Burada adaylardan talep edilen evrakların tam ve zamanında teslim edilmesi hususuna mutlaka dikkat etmek gerekmektedir.

Başvurularda Adaylardan Beklenenler Nelerdir?

Çalışma izni başvurularında Türkiye’den başvuru yapılması durumunda ikametgah izni olması gerekmektedir. Başvurulan pozisyonun istediği ve beklediği yetkinlikleri tam olarak karşılamak oldukça önemlidir. Eğer bir yabancı uyruklu Türkiye’de çalışacaksa, Türkiye’de bu işi yapacak kişilerin olmaması gerekmektedir. Aynı durum yurtdışı içinde geçerli olmaktadır. İstihdam alanı o ülkenin vatandaşlığında bulunan yetkinliklerin dışındaysa kişiler oldukça kolay bir şekilde çalışma izni alabilmektedir.

Çalışma izni almak isteyen kişiler daha önce o işi yapmış olmalı ya da alanında tek olmalıdır. Bu durum sertifika veya diploma ile kanıtlanmalıdır. Gerekli iş için istenilen tüm yetkinliklerin karşılanması durumunda iş anlaşması sağlanarak, sözleşme imzalanır. Daha sonra resmi evrak işleri başlar. İstenilen şartların tam olarak sağlanması durumunda sorunsuz bir şekilde çalışma izni alınabilmektedir.

 
Posted : 16/08/2022 2:36 am