Notifications
Clear all

E-Ticaret SEO İçin Kapsamlı Rehber

1 Posts
1 Users
0 Likes
194 Views
(@gezgin)
Member
Joined: 2 years ago
Posts: 203
Topic starter  

E-ticaret siteleri bir ürünü insanlara online ortamda ulaştırabilmeniz ve satışını yapabilmeniz için kurulmuş platformlardır. Bu platformun başarılı olabilmesi ve istediğiniz amaca ulaşması için iyi bir pazarlama çalışması yapma zorunluluğunuz da yer almaktadır. Bu zorunluluğu eksiksiz şekilde yerine getirebilmek açısından E ticaret SEO çalışmaları da çok önemli bir ayrıntı oluşturmaktadır.

 

SEO Nedir?

E ticaret sitesi seo çalışması öncesinde elbette ki ilk adımda SEO yani Search Engine Optimization-Arama Motoru Optimizasyonu kavramının ne olduğunu bilmek gerekir. SEO(Arama Motoru Optimizasyonu) bir web sayfasının arama motorları üzerinde daha pratik şekilde tanınmasını sağlayacak kriterler vasıtasıyla optimize edilmesi için gerçekleştirilen çalışmalardır. 

E-Ticaret Sitesi SEO Nedir? 

SEO; tanımdan anlaşıldığı üzere optimizasyon yani iyileştirme anlamına gelmektedir. Bu çerçevede de E ticaret sitesi SEO çalışması da sayfanın hedef anahtar kelimeler sayesinde daha fazla ön plana çıkma çalışmasıdır. Yani sayfanın ürün gamı, bölgesi, adı, sektörü ve alanı gibi konular hakkında anahtar kelimelerin kullanılması ile arama motorları için optimize edilmesidir. 

Bu çalışmalar yerelde ve ülke bazında gerçekleştirdiğiniz e-ticaret için yapılabileceği gibi ihracat için kullandığınız web sayfalarında da yapılabilir. Bu açıdan da E-ihracat SEO kavramı üzerinde de kısaca durmamız gerekebilir.

E İhracat SEO Nedir?

İhracat, ülke içerisinde üretilen bir ürünün yurt dışına pazarlanması ve bu sayede ticaret yapılmasıdır. İhracatın günümüz teknolojisi ile online ortamda gerçekleştirilmesi de e-ihracat olarak adlandırılır. Bu durumda da sahip olduğunuz sayfa için E ihracat seo nedir sorusunun cevabını arayabilirsiniz. 

Bu alanda yapılan e-ihracat seo çalışması, aslında yine bir nevi E ticaret seo çalışması olmak ile birlikte web sayfası veya pazar yerleri dahilinde satış gerçekleşen işletmenin daha yüksek bir satış oranına ulaşmasını sağlamak ve sayfayı ya da mağazayı geliştirmek için gerçekleştirilen optimizasyondur. Yani ihracat için de temel amaç satış olduğundan dolayı işletmenin bu ihtiyacına uygun bir şekilde arama motoru optimizasyonu, uluslararası arama motorları bazında danışmanlık hizmetleri ile gerçekleştirilir.

E-Ticarette SEO’nun Önemi Nedir?

SEO arama motoru optimizasyonu anlamına gelmekle birlikte E-ticarette seo’nun önemi nedir sorusu da cevaplanmalıdır. Bu açıdan e ticaret seo sayesinde elde edilen birçok avantaj üzerinde durulabilir. Örnek olarak SEO çalışmaları sayesinde e-ticaret sayfaları daha görünür bir hale gelirken, hedef kitleye daha kolay ulaşabilir. Sayfa hedef anahtar kelimeler sayesinde organik trafik artışı elde ederken, ölçülebilir sonuçlar sayesinde gelişimi daha etkin bir noktaya ulaştırabilir.

E ticaret sitesi seo çalışması sayesinde rekabet içerisinde daha güçlü bir noktaya ulaşılırken, uzun vadede konumunuzu daha net bir şekilde görebilirsiniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre de sayfanızı geliştirme, ürün portföyünüzü arttırma veya daha büyük yatırımlar yapma şansı elde edebilirsiniz. Bu nedenle birçok farklı maddeyi göz önünde bulundurarak, sayfanızda iyi bir e ticaret seo çalışması oluşturmanız gerekecektir.

E Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır?

SEO’nun anlamını, önemini ve avantajlarını anladıktan sonra e ticaret siteleri için seo nasıl yapılır adımına geçiş yapmamız da mümkün olacaktır. Bu açıdan da elbette ki öncelikli şekilde e ticaret sitesi seo adımları sırasıyla birlikte bir liste haline de getirilebilir. Bu liste içerisinde de aşağıdaki maddeler yer alacaktır.

  • SEO uyumlu bir sayfa kurun
  • E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimi arttırın
  • Rakip analizi gerçekleştirin
  • İyi bir anahtar kelime araştırması yapın
  • Site kod yapınızı düzenleyin
  • Site link yapısını düzenleyin
  • Doğal backlink çalışmaları yapın
  • İyi içerikler oluşturun
  • Mobil uyumlu bir sayfa oluşturun
  • Hızlı bir sayfa oluşturun
  • Güvenilir bir site oluşturun
  • Sosyal medya uyumu elde edin
  • SEO analizlerine önem verin

Bahsedilen bu maddelerin her biri sayesinde e ticaret seo nasıl yapılır sorusunun cevabına ulaşmak mümkün hale gelecektir. Bu e ticaret sitesi seo adımları teker teker gerçekleştirildiğinde, ulaştığınız noktada sayfanız yüksek bir trafik alan, kullanıcıların benimsediği, Google aramalarında daha kolay bulunan ve güçlü bir yapıya kavuşacaktır.

E-Ticaret Sitelerinin Yapması Gereken SEO Çalışmaları Nelerdir?

Bahsedilen adımların her biri e-ticaret sitelerinin yapması gereken seo çalışmaları nelerdir sorusu için cevap oluştururken, bu adımları yerine getirmek açısından da mutlak bir şekilde profesyonel bir yapıyla yaklaşım elde etmek gerekecektir. Çünkü seo yöntemleri nelerdir sorusu için de cevap oluşturan bu adımların birçoğunda teknik ayrıntılar da yer alırken, bu teknik ayrıntılar bazen uzmanlık gerektirebilir. Bu anlamda da e ticaret seo danışmanlığı alınması noktası da göz önünde bulundurulabilir.

Günümüzde sadece e-ticaret sistemlerinde değil tüm web sayfalarında SEO çok önemli bir noktaya sahip olduğu için sadece SEO üzerine ajans hizmetleri sunan yapılar dahi yer almaktadır. Bu noktada sayfanız için de e ticaret seo hizmeti alarak, sayfanızda yapacağınız çalışmaları daha profesyonel bir noktaya ulaştırabilir ve eksiksiz bir şekilde tamamlama imkanı elde edebilirsiniz. Bu açıdan da bahsedilen e ticaret sitesi seo adımları teker teker incelenerek devam edilebilir.

SEO Uyumlu Bir Sayfa Kurun

E-ticaret gerçekleştirmek için tercih ettiğiniz sayfayı birçok farklı platformda hazır bir tema üzerinden veya özel bir tasarım ile kurmayı seçebilirsiniz. Ancak hangi seçimi yaparsanız yapın öncelikle seo altyapısı nedir sorusunun cevabını da bilmeniz gerekecektir. SEO altyapısı, sayfanın tasarım ve kodlama yapısıyla SEO çalışmalarını yapmaya uygun bir sistem oluşturmasıdır. Bu durumda e-ticaret altyapınızın SEO için ne kadar uygun olduğunu da bazı kriterler ile incelemeniz mümkün olacaktır.

Seo altyapısı nedir sorusunda sunulan cevap üzerine tasarım ve kodlama noktaları üzerinde durulması gerekirse, e-ticaret sayfanızın mobil uyumlu olması, SSL sertifikası sahibi olması, URL yapısının temiz olması ve hızlı olması gibi noktalar yer alır. Çünkü bu noktalar e ticaret seo teknikleri açısından sayfanızın çok daha pratik bir yapıya sahip olmasına yardımcı olacaktır. 

E ticaret seo çalışması için pratiklik elde etme yolunda uyumlu bir sayfa elde etmek açısından sayfanızın hangi içerik yönetim sistemi yani yazılım üzerinde kurulduğu, satın alındığı platformun SEO için hangi destekleri sağladığı, temanın hangi eklenti ve araçlar ile uyumlu kullanılabildiği gibi noktalar araştırılabilir. 

E-Ticaret Sitenizde Kullanıcı Deneyimi Arttırın

E-ticaret siteleri kullanıcıların sayfada uzun uzadıya dolaştığı, ürünleri incelediği, menüleri karıştırarak her kategoriye ulaşmak istediği sayfalardır. Bu nedenle SEO çalışmaları çerçevesinde de en önemli e ticaret seo önerileri arasında kullanıcı deneyimini yüksek tutmak yer alır. Bu anlamda da e-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimi açısından yapabileceğiniz pratik ve önemli çalışmalar yer alır.

E ticaret seo teknikleri içerisinde kullanıcı deneyimi her zaman en önemli noktalardan birisidir. Çünkü Google algoritması içerisinde eski zamanlarda linkleme çok ön planda yer alırken, arama botları bir e-ticaret sayfası içerisinde linklerin bulunduğu alana değil kaç adet olduğuna bakıyordu. Ancak günümüz değişiklikleri ile Google algoritmasında backlink yapısı artık arka planda kalırken, botlar e-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimi üzerinde durarak algılama gerçekleştiriyor.

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimi açısından öncelikle kullanıcılarınızın sayfanızı nasıl kullandığını incelemeniz gerekecektir. Web sayfanızda ne kadar vakit geçiriyorlar, hangi kategoriyi daha fazla arıyorlar, nelerden şikayet ediyorlar veya neyi daha fazla beğeniyorlar gibi noktaları göz önüne alabilirsiniz. 

İncelemeler sayesinde kullanıcı ve tüketicileri e-ticaret sayfasında daha fazla tutmak için aradıkları noktalara yönelik cevaplar ve pratikler sağlamalısınız. İşte bu ayrıntı da e ticaret sitesi seo çalışması sayesinde elde edilebilir. İyi bir kullanıcı deneyimi(user experience) e-ticaret sayfanızın Google’da daha iyi bir sıralama elde etmesini ve yaptığınız diğer çalışmaların da başarılı olmasını sağlar.

Rakip Analizi Gerçekleştirin

E ticaret seo önerileri açısından en önem verilen başlıklardan birisi de rakipleri iyi analiz etmektir. Bir e-ticaret sayfası için rakiplerin çalışmaları hem örnek oluşturacak hem de yapmanız gerekenler açısından size bir rehber sağlayacaktır. Bu noktada e ticaret seo için yapılan rakip incelemeleri arasında SEO çalışmalarının incelenmesi bulunur. Bu noktada çalışmalar için önce rakibi belirleyip, sonrasında SemRush, Ahrefs veya ücretsiz seodio site karşılaştırma analiz araçlarını kullanarak, rakibin organik trafik, anahtar kelime ve backlink incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Hem rakip sayfalardaki hem e-ticaret sayfanızdaki içerik boşluklarının belirlenmesi, anahtar kelime sıralamalarının belirlenmesi ve hangi sayfalardan backlink aldığının belirlenmesi gibi birçok nokta size önemli bilgiler verecektir. Yaptığınız bu e ticaret seo çalışması sayesinde de ilerleyen dönem için kendi SEO stratejilerinizi belirlemeniz daha kolay olacaktır.

İyi Bir Anahtar Kelime Araştırması Yapın

E ticaret sitesi seo çalışması için klasik anahtar kelimelerden vazgeçerek daha iyi kombinasyonlar oluşturmanız gerekir. Bu noktada da anahtar kelime araştırmaları yaparken, arama hacimleri ve rekabet analizi ötesine geçerek, satın alma döngüsünü göz önünde bulundurmanız gerekir.

Müşteriler e-ticaret sayfalarında satım alım öncesinde 5 farklı adımı yaşayarak alışveriş yapar. Bu açıdan müşteri

  • Önce arayışı ile birlikte hangi anahtar kelimeyi kendisi de arayacağını bilmeden arama motorlarında gezinmeye başlar.
  • Bir süre sonrasında daha spesifik bir noktaya eğilerek, araştırmasını arttırırken, artık siz de odak anahtar kelimeler belirleyebilirsiniz.
  • Yavaş yavaş istediği ürünleri bulmaya başlayan müşteri için marka, ürün ve mağaza araştırmaları yapılırken, siz de blog içerikleri ve ürün değerlendirmeleri içerisinde anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.
  • Müşteri satın alım kararı verdiğinde alışverişe başlarken, bu noktada ürün sayfası anahtar kelimelerine odaklanmanız gerekir.
  • Karar vermiş müşteriyi kaybetmemek için de ilgi çekici kampanyalar ve mesajlar ile doğru anahtarlar sayesinde müşteriye ulaşmak gerekir.

Bu sistem içerisinde e ticaret site önerileri açısından öncelikle birçok farklı anahtar kelime listesine sahip olmanız ve bu anahtar kelimeleri birbirlerine karıştırarak gereken her nokta için uygun listeleri elde etmeniz gerekir. Ürün anahtar kelimeleri, kategori anahtar kelimeleri, kampanya anahtar kelimeleri, uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve organik trafik sağlayan anahtar kelimeler her zaman hazır olmalıdır.

Site Kod Yapınızı Düzenleyin

Site içerisinde her zaman bir kod yapısı yer alır ve e ticaret seo açısından bu kod yapısının üzerinde durularak, düzenli bir yapı elde edilmesi gerekir. Aslında bu durum daha önce bahsettiğimiz seo altyapısı nedir noktasında da belirtildiği üzere e-ticaret sitesi yazdırma işlemi yaptırırken, temiz kodlar ile oluşturulmuş bir e-ticaret sayfasının kurulması akla gelmelidir.

Kod yapısı temiz bir e-ticaret sayfasında, içerikler için H1-H2-H3 başlıkları bulunur. Description tanımlamaları yer alır ve görseller için description ve meta başlıkları kullanılır. Bu sayede sayfa karışıklıklara meyil vermeden her zaman hızlı çalışacak ve iyi bir e ticaret sitesi seo çalışması sayesinde istenilen noktaya daha kolay erişecektir.

Site Link Yapısını Düzenleyin

Bir site oluşturmak istediğinizde öncelikle bir domain belirlemeniz ve bu domaini test etmeniz gerekir. Örneğin www.abcdeticaret.com gibi bir domain ile kayıt yapılabilir. Fakat bu domain ile kayıt yapıldıktan sonra sayfanın tek bir link üzerinden çalışmayacağını da unutmamanız gerekir. Bu noktada e ticaret sitesi seo adımları çerçevesinde uyumlu bir link yapısı oluşturarak Google botlarının sizi daha fazla ön plana çıkarmasını sağlayabilirsiniz. Sitede düzenli bir link yapısı için de

  • www.abcdeticaret.com/urunsayfasi
  • www.abcdeticaret.com/kategori
  • www.abcdeticaret.com/iletisim

gibi her noktada ayrı link türleri kullanılmalıdır.

Doğal Backlink Çalışmaları Yapın

Backlink, sayfanızdan başka bir sayfaya veya başka bir sayfadan sayfanıza insanların daha kolay ulaşabilmesi için yapılan çalışmalardır. İçerikler, reklamlar veya görseller gibi noktalar üzerinden verilen bu linkler için sayfanızda mutlaka düzenli bir yapı olmalıdır. Doğal bir backlink için e ticaret sitesi seo çalışması sırasında mutlaka iyi bir içerik veya doğru bir çalışma yapılarak, link bu çalışmaya dahil edilmelidir. Günümüzde Google botları daha çok site düzeni ve kullanıcı deneyimi üzerinde dursa da halen backlink çalışmaları da önemlidir.

İyi İçerikler Oluşturun

Her web sayfasını arama motorlarında üst sıralara ulaştıran, sayfayı etkin kılan ve ziyaretçileri sayfada tutan en önemli araçlar içeriklerdir. Tüm SEO çalışmalarında da olduğu gibi e ticaret seo çalışması için de içerikler en önemli araçlar olarak görülmelidir. E-ticaret sayfaları için içerik üretme açısından bu mesleği profesyonel olarak yapan yazarlar, ajanslar veya siz görev alabilirsiniz.

E ticaret seo planı içerisinde içerikler de SEO kurallarına göre üretilmelidir. Bu açıdan öncelikle bir içerik için anahtar kelime araştırması yapılarak, anahtar kelimelerin düzenli kullanıldığı bir içerik planı sağlanmalıdır. İçeriklerde;

  • H1 ve H2 başlıkları düzenli olmalı
  • İçerikle birlikte görseller kaliteli bir şekilde belirlenerek kullanılmalı
  • Her içerik mutlak bir şekilde özgün olmalıdır. 

SEO uyumlu içerikler açısından akla sadece metin içerikleri gelmemelidir. Çünkü sayfada SEO için kullanılan içerikler; metinler, görseller, videolar ve grafikler gibi parçaların birleşimi sayesinde elde edilir. Örneğin, sayfanızda yer alan ürünler için de e ticaret sitesi seo çalışması yapmak istiyorsanız, mutlak bir şekilde her üründe profesyonel olarak çekilmiş veya yüksek çözünürlük ile tercih edilmiş görseller yer almalıdır. Bununla birlikte ürünleriniz ile ilgili video eklemeyi tercih edebilir, ürün yorumlarının her zaman açık olmasını seçebilirsiniz.

E ticaret ürün resim nasıl olmalı seo sorusu noktasında da gerek ürün resimleri, gerek kategori resimleri, gerek menü görselleri açısından düşünüldüğünde resimler optimize edilmiş olmalıdır. Resimlerin renk açısından mutlak bir şekilde kaliteli olması, hızlı açılabilecek bir yapıya sahip olması, özgün olması ve kullanıldığı nokta ile mutlak şekilde ilgili olması gerekir. Google görsel aramalarında da size katkı sağlayacak bu görsel ve videolar sayfanız için çok önemli bir yere sahip olacaktır.

Mobil Uyumlu Bir Sayfa Oluşturun

Günümüz internetin akıllı telefonlar sayesinde çok daha fazla kullanıldığı bir çağ oluşturmaktadır. Bu nedenle e ticaret seo önerileri içerisinde her zaman mobil uyumlu bir sayfaya sahip olmanız yer almaktadır. Mobil uyum, e-ticaret sayfasının akıllı telefonun bilgisayara göre küçük ekranında dahi rahatlıkla kullanılabilmektedir. Bu noktada sayfanın özel bir altyapı ile mobil uyumlu hale getirilmesi gerekir.

İnsanların sokakta, yolculukta, gezerken, yemek yerken hatta iş sırasında hızlı bir şekilde online alışveriş yapabilmesi için mobil uyumlu sayfalar çok önemlidir. Bu nedenle e ticaret seo çalışması kapsamında mobil uyumlu sayfalar oluşturulurken, mobil ödeme, kargo takibi, üyelik, ürün araştırma veya sayfa hızı gibi birçok noktada mobil sayfanızın da responsive bir şekilde tasarlanmış olması gerekir.

Hızlı Bir Sayfa Oluşturun

Daha iyi bir Google sıralaması ve kullanıcı deneyimi için hızlı bir sayfa elde etmeniz her zaman önemlidir. Çünkü e ticaret sitesi seo adımları içerisinde hızlı bir sayfa elde etmek kullanıcıların sayfayı daha rahat kullanabilmesi, sayfadan çıkma oranını düşürmesi ve sayfayı beğenmesi açısından çok önemlidir. Hızlı bir sayfa için de

  • Gereksiz yönlendirmelerin olmadığı,
  • Kaliteli ama sıkıştırılmış görsellerin bulunduğu,
  • Tarayıcı önbellekleme yapabilen,
  • İçeriklerin görüldükçe ve arandıkça yüklendiği,
  • Sayfa görüntülerini engelleyen Javascript betikleri bulunmayan,
  • Yeni bir teknoloji olarak sabit içerikli sayfaları daha hızlı yükleyen AMP teknolojisi kullanan bir web sayfası kurmayı seçmelisiniz.

Güvenilir Bir Site Oluşturun

E-ticaret halen insanların alışveriş konusunda endişelerinin bulunduğu ve özellikle ödeme noktasında sıkıntılar ile karşılaşılabilen bir yapıya sahiptir. Bu nedenle e ticaret seo teknikleri içerisinde site güvenliği üzerinde de çok fazla durulmaktadır. Site güvenliği için öncelikle e-ticaret sayfalarında HTTPS geçişinin yapılması üzerinde durmak gerekir. HTTPS, alışveriş yapan müşteriler için kredi kartı ve kişisel bilgilerin korunmasında büyük bir artı oluşturmaktadır.

Güvenlik konusunda e ticaret seo çerçevesinde en önemli noktalardan birisi de güvenilir bir SSL sertifikasının seçilmiş olmasıdır. Bu konuda özellikle e-ticaret SSL sertifikası sunumu gerçekleştiren sağlayıcı firmalardan hizmet alınabilir. Ödeme yöntemleri için günümüzün en pratik platformlar olan İyzico gibi e-ticaret firmalarına hizmet veren ödeme ve elektronik para hizmetleri şirketlerinden yararlanabilirsiniz.

Sosyal Medya Uyumu Elde Edin

E-ticaret için günümüzde sosyal medya üzerinden direkt olarak pazarlama yapan kişiler akla gelebildiği gibi yine de bir e-ticaret sayfası sahibi olma zorunluluğunuz vardır. Çünkü resmi olarak e-ticareti sürdürmeniz açısından da bu sayfa bir ihtiyaçtır. Bununla birlikte e ticaret sitesi seo çalışması için sosyal medya kullanımına da önem vermeniz gerekir.

E-ticaret sitesi sahiplerinin sosyal medyayı aktif şekilde kullanması, Facebook, Twitter, YouTube ve Instagram gibi uygulamalarda tüketiciler ile etkileşim oluşturması gerekir. Sosyal medyada uyguladığınız kampanyalar, tanıtımlar, pazarlama teknikleri gibi birçok artı sayfanıza daha fazla ulaşılmasını ve sayfanızın SEO sıralamasında artış elde etmenizi sağlar.

SEO Analizlerine Önem Verin

E ticaret seo açısından son ve en önemli adım olarak SEO analizleri üzerinde durmak gerekir. Analizler raporlar halinde sizlere sunulurken, yaptığınız SEO çalışmalarının neler sağladığı veya hangi hatalara sahip olduğunu gösterir. Bu konuda profesyonel bir şekilde e ticaret seo danışmanlığı alınarak, eksiksiz bir rapor elde edilebilir veya raporlar bizzat tarafınızdan oluşturulabilir. Kapsamlı bir rapor içerisinde metinler, başlıklar, anahtar kelimeler, resimler veya web sayfanın genel yapısı ile ilgili her inceleme yer alır.

E-Ticaret Sitelerinin Kaçınması Gereken SEO Çalışmaları Uygulamaları

E-ticaret web sayfanız için profesyonel bir SEO çalışması yürüttüğünüz kadar e-ticaret sitelerinin kaçınması gereken seo çalışmaları uygulamaları açısından da önemli bazı maddeler yer almaktadır. Örnek olarak sayfanızda hiçbir zaman özgün olmayan yani kopya yöntemi ile başka bir noktadan alınmış içerikler yer almamalıdır. Her metin içeriğinin her görsel içeriğin ve video içeriğin özgün bir şekilde hazırlanmış olması ve sayfanızda yer alması gerekir.

Sayfanızın gerek orijinal tasarımı gerek mobil tasarımının özel bir şekilde yapılmış olması ve menülerin dahi sizin için tasarlanmış olması gerekir. Sayfanızda e ticaret seo hizmeti almayı tercih ediyorsanız, verilen hizmet karşılığında düzenli yani rutin bakımlar yapılmış olmasına ve her yeni ürün ya da kategori ile güncel çalışmalarının yapılmış olmasına dikkat etmeniz gerekir. 

Sayfanızı sosyal medya ile uyumlu bir şekilde kullanıyor veya farklı pazar yerlerinde ürün satışına devam ediyor olsanız dahi sayfanızda ürün görselleri, ürün içerikleri, ürün stokları ve ürün fiyatları konusunda güncellemeleri düzenli bir şekilde devam ettirmeniz önemlidir. Çünkü insanlar güvenilir bir ticaret yürüttüğünüzü görebilmek için web sayfanıza ulaşmayı da isteyecektir. Özellikle mevcut olmayan ürünler için stoklarınızı kaldırmanız veya güncelleme dönemlerinizde sayfanızda bir 404 bilgilendirme sayfası oluşturarak, bunu kullanıcılarınıza bildirmeniz gibi noktalara dikkat etmeniz gerekir.


   
Quote