Meta etiketi ya da meta tag olarak ifade edilen kavram aslında web sayfalarının içeriğini tanımlayan HTML etiketleri olarak ifade edilmektedir. Kullanıcıların görünümünden gizlenen ancak web sayfasının kaynak kodunda görünebilir olan meta etiketler, son derece önemlidir. Günümüzde web siteleri arasında önemli bir rekabetin gelişmesi ile birlikte meta etiket gibi kavramlar ve SEO çalışmaları çok daha önemli hale gelmiştir.
Arama motorlarında web sayfaları dizine eklemek için çeşitli yöntemler kullanılsa da meta tag hala önemini korumaya devam etmektedir. Bunun yanı sıra sağladığı SEO avantajları ile dikkat çeken bu açıklamaları web sitelerinin içeriğini belirmek ve internet kullanıcılarının web sitelerini bulmasını kolaylaştırmak açısından kullanılmaktadır. Aşırı kullanımından kaçınılması gereken meta taglar ile ilgili tüm merak edilenleri sizler için derledik şimdi gelin, tüm detayları inceleyelim.
Meta Tag Nedir?
Meta tag, web sitelerinin içeriğini tanımlama amacı bulunan kelimeler öbeğidir. Arama motorlarında bireylerin okuyabilmeleri için web sayfalarının HTML kısmında kodlanmaktadır. Bu etiketlerin içeriğinin konusu, içerik başlığı ve anahtar kelimeler gibi değerli bilgilerin kullanıcılara sunduğundan bahsedebiliriz. Bu noktada meta etiketlerin profesyonel ve kaliteli bir şekilde hazırlanabilmesi çok önemlidir. Bu sayede web sitelerinin Google gibi arama motorlarındaki görünümlerinin artacağını söylemek mümkündür.
Meta etiketler, HTML veya XHTML sayfaları oluşturulurken kullanılır. Bu etiketler, bir web sitesinin içeriğini doğru bir şekilde tanımlayabilir. Bu öğe, yapılandırılmış meta verileri web sayfası aracılığıyla iletmenize olanak tanır. Meta veriler, istenen niteliklerin açıklamasına bağlı olarak değişebilir. Meta etiketleri, bir sayfayı daha ayrıntılı olarak tanımlamak için kullanılabilir.
Bir üstbilginin HTTP yanıtını taklit etmek veya bir yazar etiketine sahip bir metnin yazarı veya karakterlerin içeriğin etiketi aracılığıyla görüntülenme şekli gibi HTML belgesindeki ek meta bilgileri sabitlemek için bir meta öğe kullanılabilir . HTML5’te meta etiket için kullanılabilen toplam beş geçerli nitelik vardır: karakter kümesi, http-eşdeğeri, ad, şema ve içerik. Meta etiketler, HTML veya XHTML belgesinin başlığında bildirilebilir.
Meta Etiketi Ne İşe Yarar?
Meta etiketler, esas olarak arama motorlarının sayfayı doğru şekilde sıralamalarına yardımcı olmak için web sayfası hakkında değerli bilgiler sağlar. Kullanıcılar için, açıklama ve başlık SERP’lerde kullanıcı tarafından görülebilse de meta etiketler normalde görünmez.
1990’larda arama motoru teknolojisi bugünkü kadar gelişmiş değildi. O zamanlar, arama motorları meta bilgilere daha bağımlıydı ve bu, en etkili sıralama faktörlerinden biri olarak kabul edildi. O zamanlar, birçok web yöneticisi, meta etiketleri kullanarak arama sonuçlarını kasıtlı olarak kolayca etkileyebiliyordu ve hatta manipüle edebiliyordu. Arama motorlarının sürekli gelişmesi nedeniyle meta etiketler giderek daha fazla önem kaybediyor. Ancak bazı meta etiketler hala önemlidir ve ihmal edilmemelidir.
Bir meta açıklama, web siteleri için zorunlu değildir. Ancak Google gibi arama motorlarında çok daha iyi sonuçların elde edilmesine katkı sağlayabilmektedir. SERP yani arama sonuçları listesinde görünen önizleme parçacığını meta tag sağlamaktadır. Meta açıklamaların her sayfa için özgün bir şekilde hazırlanması ve görenlerin web sitenize tıklamasını sağlaması gerekmektedir.
Meta Etiketi (Tag) Nasıl Olmalıdır?
Meta etiketler, içeriklerin tanımlanmasını sağlamak için kullanılmaktadır. İçerik ile ilgili bilgi verilmesini sağlayan bu kelimeler dizisi, arama motorlarında web sitelerinin doğru bir şekilde indexlenmesi adına doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Bu noktada söz konusu etiketlerin tüm motorlar için aynı olması mümkündür. Kullanım kalıpları ise değişkenlik gösterebilir. Google, meta etiketler için 130 karakter sınırı koymuştur. Yandex’te ise bu sınır 160 karakter şeklindedir. Bu noktada söz konusu sınırları bilerek meta açıklamaların oluşturulması çok önemlidir.
Meta etiketlerin kısa ve öz olması gerekmektedir. Bu nedenle 10 kelimeden az ve metnin içeriğini en kısa şekli ile özetleyecek biçimde olmalıdır. Meta etiket oluştururken dikkat edilmesi gereken bir diğer husus açıklamanın ve anahtar kelimelerin sayfanız ile ilgili olmasıdır. Bunun yanı sıra fazla anahtar kelime kullanımından da kaçınılması gerekir. Çünkü yoğun anahtar kelime kullanımı hedef kitlenizin kafasında karışıklığa neden olabilmektedir.
Bu süreç doğrultusunda meta açıklamalar ile ilgili yapılan en büyük hata anahtar kelimeleri başlık etiketine koymak ve meta açıklamaya eklememektir. Başlık etiketi de son derece önemli olsa da meta açıklama da anahtar kelimenin mutlaka yer alması gerekmektedir. Özetle hem açıklamaya hem de başlığa anahtar kelimenin eklenmesi gereklidir.
Meta Açıklaması Nedir?
Sitelerin arama motorlarında ön plana çıkmasını tık almasını sağlayan SEO ayarlarından bir tanesi olan meta açıklaması son derece önemlidir. Meta açıklamalar ve SEO eklentisi kullanımı ile içeriklerin SEO uyumlu bir hale dönüştürülmesi mümkündür. İçeriklerin SEO uyumlu hale getirilmesi için SEO başlığı (title), meta description (meta açıklama) ve URL gibi yerlerin doğru bir şekilde doldurulması gereklidir.
Meta Açıklama Karakter Sayısı Kaç Olmalıdır?
Meta açıklamaların genel olarak 50 karakter ile 160 karakter arasında yazılması gerekir. Bu karakterlerin kullanımı ile akıcı ve özgün bir metin yazılması gerekir. Metin yazımı sırasında tıklanma oranını artırma hedeflenmelidir.
İçerik ve Anahtar Kelime Kullanımı Nasıl Olmalıdır?
İçeriğinizin başarılı bir şekilde SEO uyumlu hale gelmesi için yazıda hedeflenen anahtar kelimelerin meta açıklama ve SEO titleda yer alması gerekir. Anlamlı olacak şekilde anahtar kelimelerin metnin içeriğinde kullanılması gerekmektedir.
Meta Açıklamalarda Google Algoritmasına Uygunluk
Meta açıklama, sayfaların Google aramalarında üst sıralarda yer alması için son derece etkilidir. Bu doğrultuda üst sıralara çıkmak için meta açıklamanın yazıya tıklanmasını sağlaması gerekir. Bunun yanı sıra söz konusu metinler kopya olmaması, her ürün ya da sayfa için ayrı ayrı yazılması ve sayfa ile ilgili olması çok önemlidir. Ancak her sayfadaki meta açıklamanın aynı olması sitenize olumsuz etki yapacaktır.
Özetle meta açıklamaları ile SEO çalışmalarında başarı elde edilebilmesi için aşağıdaki hususlarda göz önüne alınmalıdır.
- Dikkat çekici olması
- Basit, anlaşılır ve sade olması
- Kısa cümlelerden uzak bir yaklaşıma sahip olması
- Ürünün ya da içeriğinin kısa bir özetini içermesi
- Anahtar kelimelerin metnin içeriğinde bulunması
- Kopya içeriği içermemesi
- İçerik ile ilgili bir metin olması.
E-Ticaret Siteleri İçin meta Açıklama Önemli midir?
E-ticaret, günümüzde son derece yoğun bir şekilde ilgi gören bir alışveriş türüdür. Tüketicileri ihtiyaçlarının değişmesi ve internetin gelişmesi nedeni ile sık sık talep gören e-ticarette, web sitelerinin arama motorlarında üst sıralara çıkması gerekir. Bunun için de organik SEO çalışmaları yapılmalıdır. E-ticaret sitelerinde her bir ürünü ön plana çıkarmak için belirleyici hususlardan bir tanesi meta açıklamadır. E-ticaret sitelerinde kategori ve ürün bazlı bir şekilde SEO çalışmalarının yapılması ile Google’da üst sıralarda yer alınması mümkün hale gelmektedir.
Söz konusu sitelerde meta etiketlerin yanı sıra aşağıdaki hususlara da dikkat edilmesi gerekir.
- Blog bölümünün oluşturulması ve zenginleştirilmesi
- Ürün açıklamalarının detaylandırılması
- Ürün bazlı bir şekilde meta ve SEO başlığının girilmesi
- Ürünlere özel tanıtım yazılarının hazırlanması
- Görsel optimizasyonların gerçekleştirilmesi