Notifications
Clear all

SEO Rakip Analizi Nedir? Nelere Dikkat Edilir?

1 Posts
1 Users
0 Reactions
208 Views
(@gezgin)
Member
Joined: 2 years ago
Posts: 203
Topic starter  

SEO Rakip analizi, bir web sitesinin geliştirilmesi ve planlanması gereken ilk süreçlerden biridir. Kapsamlı bir rapor alma sürecidir, daha çok rakiplerinizin ne yaptığını bilmek gibi, böylece onların zayıf yönlerini kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Mevcut ve farklı rekabet analizi modlarını anlamak önemlidir, çünkü şu anda hangi sektöre hizmet ederseniz edin, her zaman rakipler olacaktır. Aynı analitik yaklaşım, SEO trendlerine bakıldığında da uygulanabilir.

Rekabetçi SEO, erken SEO’da önemli bir adım olmasına rağmen, birçok web sitesi tarafından hala göz ardı edilmektedir. Rakip analizinin nasıl yapıldığını bilmeden ve anlamadan anahtar kelimeler girme, bağlantı kurma ve içeriği optimize etme konularına dalmak bir hatadır. Bu nedenle piyasada Para kazanmak istiyorsanız rakiplerinizin siz olmadan da var olduğunu ve mücadele içinde olduğunu bilmelisiniz, bu nedenle bu alanda rekabet ederken rakip analizi asla atlanmamalıdır.

SEO rakip analizi yapılması gerekmektedir

  • Anahtar kelimeleri taradığınızda, popüler siteleri kontrol edin ve en çok hangi SEO taktiklerini kullandıklarını ve hangilerinin işe yaradığını öğrenin.
  • Rakibinizin zayıf yönlerini belirleyin ve ilerlemek için adımlar atmak için zayıf yönlerinden yararlanın.
  • İçeriğinizdeki boşlukları bulun, örneğin içeriğiniz her gün yazılmıyorsa, etkinleştirin ve kategorilerinizi daha eksiksiz hale getirmelisiniz.
  • Rakiplerinizin en iyi performans gösteren anahtar kelimelerini bulun ve onlar için optimize etmelisiniz.

SEO Rakip Analizinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir SEO stratejisinin temel amacı, belirlediğiniz anahtar kelimelerde daha fazla yer almak ve gelirinizi artırmak için arama motoru sonuç sayfalarında rakiplerinizin üzerinde çıkmaktır. Rakiplerinizin hedeflerinize ulaşmak için kullandığı SEO stratejileri hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip değilseniz, rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almayı beklemek çok zor bir ihtimaldir. Bu durumda belirli bir stratejiye bağlı kalmak yanlış olur örneğin anahtar kelime araştırmasına ek olarak rekabet analizi de istenilen sıralamaya ulaşmak için çok önemlidir.

Rekabet analizi, arama motoru sonuç sayfalarında sizinkinden daha üst sıralarda yer alan web sitelerini belirleme yöntemidir. Bu analiz, rakiplerinizin konumlarına ulaşmak için ne yaptıkları hakkında size fikir vermelidir.

Büyük rakipleri bulun

Ana rakiplerinizi keşfederken atabileceğiniz ilk adımlardan biri, aynı anahtar kelimeler için ana rakiplerinizden daha üst sıralarda yer alan bir liste oluşturmaktır. Sektörünüzdeki rakipler, aynı arama terimlerini hedefleyen benzer ürün veya hizmetlere sahip işletmeleri içerir. Bu adımın temel amacı, hangi eylemi yapmanız gerektiğini ve rakiplerinizin nerelerde geride kaldığını belirlemektir. Sektöre girmeden önce rakip olarak hangi web sitelerini seçeceğiniz bellidir ve küçük de olsa bu işe başlamak için bazı web sitelerini örnek olarak kullanacaksınız.

Anahtar kelimeleri kullanarak sıralamaları karşılaştırın

Hizmet verdiğiniz departmanda bu adımda yapmanız gereken tek şey anahtar kelimelerinizi rakiplerden veya seo araçlarından öğrenerek arama çubuğuna yazmaktır. Hangi web sitelerinin üstünüzde göründüğünü kontrol ederek başlayın, bu sizi her zaman başarıya götürecektir. Bunlar, içeriği analiz ederken odaklanmanız gereken sitelerdir. Bu sitelerin içerikleri çok kaliteli ve bilgilendirici olduğundan, içerik en çok aranan anahtar kelimeleriniz için üst sıralarda yer aldığından içerik stratejinizi daha iyi belirlemeli ve ilk hedefiniz kaliteli içerik ve doğru SEO düzenlemelerini geçmek olmalıdır.

Stratejilerindeki boşlukları keşfedin

Çoğu büyük şirket gibi, kendi şirketiniz için kullanabilmeniz için rakiplerinize yönelik fırsatları belirlemek için bir SWOT analizi kullanın. SWOT analizinin ne olduğunu basitçe tanımlarsak, herhangi bir konunun karar verme sürecinde güçlü veya zayıf yönlerin, güçlü veya zayıf yönlerin bir bütün olarak ele alınmasını sağlamaktır. Piyasada tarayıcıda kullanımı kolay birçok SEO aracı bulunmaktadır. Rakipler arasında bilinmesi gereken faktörler;

  1. Geri Bağlantılar
  2. Sosyal Medya
  3. Bağlantı Metni
  4. İçerik

 

Bir içerik stratejisi oluşturun

Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri ve taktikleri iyice anladıktan sonra, kendi web sitenizde, yani daha önce oluşturduğunuz sayfalarda ve içeriğinizde değişiklik yapmanız gerekir. Analiziniz sırasında bulduğunuz alakalı anahtar kelimelerin ne olduğunu analiz etmeniz rakiplerinizin nelerle alakalı olduğu hakkında fikir verir. Elbette taklitten kastımız intihal değil, yaptığı şeydir.

Bu başarıları nasıl elde ettiğine dikkat etmelisiniz. Ödeme yaparken yeni bir sayfa ayarlamanız gerekiyorsa, bunu en baştan yapabilir, hatta bir kategori oluşturup onu kaliteli ve kullanıcıya yönelik içeriklerden oluşturmalısınız.

En İyi Rakip Analiz Aracı

SeoRakip Analizi

Popüler ve Tamamen ücretsiz seo rakip analiz aracı ile karşılaştırma yapabilir aynı zamanda sitenizin seo’sunu güçlendirebilirsiniz. Seo rakip analiz aracı bir çok dilde analiz yapabilme olanağı sunuyor.

Ahrefs Rakip Analizi

Ahrefs, en popüler SEO araçlarından biridir ve aynı zamanda kendi başına bile tüm SEO konusu üzerinde başarılı bir şekilde çalışmak üzere tasarlanmış farklı araçlarla çalışır. Ahrefs’in site tarayıcı aracında, anahtar kelime sıralamalarına göre rekabet eden alan adlarının ve sayfaların raporlarını kolayca görüntüleyebilirsiniz.

Ahrefs site tarayıcı aracına 7 günlük deneme süresi ile ücretsiz olarak erişilebilinliyordu. (Malesef bunu kaldırdılar ve tamamen ücretli yaptılar) Düzenli olarak rakip analizi yapmak istiyorsanız, aracı kullanmaya devam etmek için ücretli bir hesaba geçmeniz gerekecektir.

SEMrush Rakip Analizi

SEMrush Rakip Analizi

Temel organik rakiplerinizi, en iyi performans gösteren içeriğinin neler olduğunu kolaylıkla belirleyebilirsiniz. Ayrıca trafik analizini kullanabilir ve sitenizi onlarınkiyle karşılaştırabilir, sitenizin hedef kitlesini rakiplerinizle karşılaştırabilir, en iyi organik sıralamaların ve konumların zaman içinde nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

SEMrush, ücretsiz bir hesapta günde en fazla 7 sorguya izin verebilir.

İçerikleri geliştirmek, sıralamaları iyileştirmek ve organik trafiği artırmak için kesinlikle bir SEO rakip analizi yapmak için biraz zaman harcamalısınız, çünkü bu birçok fırsat sunar. Rakipleriniz şu anda sitenizi sansürlüyor olabilir, ancak bunu yaparak geride kalmaya değil yükselmeye odaklanmalısınız.

Sonuç

Rakiplerinizden öğrenin ve içeriğinizi geliştirmek için en iyi yaptıkları şeyi yapmaya çalışın.

İçerik boşluklarınızı bulun, sitenizi güncel tutun ve kullanıcılarınız için olumlu olun. Rakip trafiğini analiz edin ve sitenizi en iyi performans gösteren anahtar kelimeler için optimize edin.


   
Quote